söndag 4 oktober 2009

Framme!







Nu ar vi framme! Om man tittar pa vadret skulle vi lika garna kunna ha landat i Goteborg som vi lyfte ifran.. Osregn o typ 10 grader mottes vi av nar vi landade pa aucklands flygplats for nagra timmar sedan. Den gulliga busschaufforen som korde in oss till vart hostel for natten trodde att det skulle bli runt 15 grader idag iaf sa vi far val se.

Flygresorna har gatt bra, over forvantan nastan. Hade ju 8 timmars vantetid i London, sa vi passade pa att ta tunnelbanan in till piccadilly circus o vandra runt litegrann o ta en fika. lite mysigt! nar vi skulle lyfta fran london fick jag daremot veta att jag inte hade nat visum fardigt till australien o fick darfor inte aka till nya zeeland om inte det var fixat. kilroy (foretaget vi bokat hela skiten med) sa att vi inte behovde visumet forns australien men det behovde vi. jag fick punga ut med 25 pund dar direkt pa flygplatsen sa fixade damen det. tack gode gud att det funkade iaf! annars hade jag fortfarande suttit pa heathrow o inte har pa ett hostel pa nya zeeland, pa andra sidan jorden. det kanns sjukt!

Slitna som djur kan man saga att vi ar, sista resan fran LA till Auckland tog 13 timmar.. Hade det inte varit for det stora urvalet av filmer, sallskapet o vart UNOspel (tack tjejer) hade jag avlidit av tristess!

Har redan lyckats slarva bort planboken har framfor datorn, endast genom att sitta helt stilla pa en stol. den har aterfunnits nu kan jag tillagga. :) Hur ska detta ga! Na men jag ska skarpa till mig lite och imorgon borjar forhoppningsvis aventyren med Kiwi Experience bussen vi har bokat!

Ha de gott darhemma!

10 kommentarer:

  1. Oj vilken tur hjärtat att det ordnade sig =)känns helt konstigt att ni är så långt borta nu.
    Ha det toppenbra nu =) PUSSPUSSS

    SvaraRadera
  2. UNOt "bringade" lite lycka då after all :) vilken tur!! usch lång resa men det är det värt, kanske inte när man kommer till Aukland då (ni vet mina tankar om det hahaha) men det kommer bara bli bättre o bättre!!! åh va kul de ska bli o följa alla updates! pusssssss mina saknade små stjärnor!

    SvaraRadera
  3. ja unot var jattekul, aven om matilda vann mest :) jag tycker med det ar konstigt att vi ar har nere men vanjer val oss snart :) om en manad far du va med oss o spela uno linda, det blir great! ta hand om er dar hemma! puss!

    SvaraRadera
  4. omg sanna JAG DOR!!!!! hahah fan vad kul ni kommer ha det era sma javlar! jag kan INTE FATTA att ni kmr hit om bara 2 manader! jag kanske bara maste andra mig o folja pa er till vegas after all om jag har tid o pengar for gud vad kul! sitter har hemma i min lagenhet o langtar ihjal mig tills ni kommer. vet ju inte vilka dagra natter ni ska vara i san diego an men vi kan ju ta en natt i downtown pa ett hotell el nat o sen far ni bo har om ni vill spara in lite pengar over jul ;) pusssss!!!! Jessica

    SvaraRadera
  5. Surt med visumet men tur att det löste sig så smidigt (även om det känns som tråkiga pengar) ändå! Kram

    SvaraRadera
  6. Av någon anledning så ser jag Pernilla Wahlgren framför mig?! Piccadilly Circus :) Ska jag killa Kilroy? Na lite väl dramatiskt men surt som attan att inte de vet bättre gällande visumet. Men som sagt, skönt att de löste sig. Sov gott. Kram Kram Pappa

    SvaraRadera
  7. hej tjejer!
    vi tänker på dej sanna
    va rädd om dej håll reda på grejerna
    må så gott
    kramar i massvis morfar o mormor

    SvaraRadera
  8. Vad kass att Kilroy inte hade mer koll men tur att de kunde fixa det! Hoppas verkligen att ni får bättre väder snart o framför allt när ni ska besöka familjen Hilton.
    Kramar!!

    SvaraRadera
  9. Jessica: Ja, shit HANG MED TILL VEGAS! skulle va hur kul som helst! Skulle va jattesnallt och kul om vi fick bo hos dig nara dar sen :) Fira jul ihop o allt med!

    Pappa: Jag gick runt o sjong raden "piccadilly circuuuuus" under hela tiden vi var i london :)

    Alla:
    Ja det var surt med visumet, fick lite panik innan tanten sa att det gick o fixa. men alla problem vi har fatt hittils har vi lyckats losa sa forhoppningsvis kommer den har resan ga galant! Puss & Kram fran andra sidan jorden :)

    SvaraRadera
  10. hej sanna, vad roligt att ni har kommit iväg nu men tråkigt med vädret :(
    Bra att det ordna sig med visumet..ha de gött nu och bara så du vet så saknar jag dig redan Rambolina

    SvaraRadera