söndag 25 oktober 2009

franz josef

ja da sitter man har igen. for ovanlighetens skull. ar i en liten hala kallad franz josef, huvudattraktionen  ar glaciaren och den var vi uppe pa igar. alla sa att heldagsvandringen va den enda som va vard det for da skulle man fa se superduperfina blaa isgrottor o massa vackert. sa vi tog den.
okej att det ar kul att kunna saga att man har vandrat/klattrat pa en glaciar men i efterhand hade jag tagit halvdagsturen for vi fick ga igenom en fjuttig isgrotta. det regnade o va kallt som.. ja ja jag vet det var pa en galciar men jag blev lite besviken pa att det inte var sa fint som man trodde. sen va 8 timmar nog lite for mycket for mig. sa om ni nan gang aker till franz josef. skit i heldagsturen! 

imorgon bar det av till wanaka, nat litet stalle som jag inte har en aning om vad man kan gora i & efter det.. den basta staden iNZ enligt alla. Queenstown! dar maste vi stanna i 6 natter for vi tanker inte missa halloween-partyt med alla vara kiwiexperience vanner! far se om man gor ett canyon swing (lite som bungy men anda inte) eller nat annat spannade. forsoker halla budgeten nagorlunda sa vi far val se!

efter queenstown blire christchurch o sen lamnar vi landet for nya aventyr in australia med bompis! woho! 

kommer sakna alla vara nyfunna brittiska (med nara undantag) vanner men vissa kanske man kommer stota pa senare under resan! 

nu ar det eventuellt dags for lite monopolspelande sa im out of here..

adios!

1 kommentar:

  1. Tja... jag tar väl halvdagsturen då :) Nä, jag lär inte komma till FJ så jag får njuta av dina bilder på den lilla isgrottan på sikt. Snart dax för Wanaka nu. Klockan är snart 6 på morron så det är väl dags att gå upp ;) Själv får jag gå å lägga mig i tid. Ulla ulla ULLARED! = upp 05,30 YES!! När jag har semester ;) Ha det så gott Kram

    SvaraRadera